Why’d You Lie To Me

Am si eu o mica-mare curiozitate. De ce toata lumea simte nevoia sa ma minta?! De ce nimeni nu poate fi atat de direct incat sa-mi spuna verde-n fata ce are de zis. Sa nu se mai invarta in jurul subiectului, sa nu infloreasca bobul de neghina aiurea, sa nu mai ” omita ” un lucru atat de ” neimportant ” . De ce nu pot fi unii ca si asistenta aceea “draguta”, care nu a avut nici cea mai mica retinere sa-mi spuna in fata ca ” nu mai puteam face nimic daca ti se infundau caile respiratorii ( nasul ) ” 😐 . Deci, nimeni?!
Deci, inteleg acele persoane care ma mint pentru a castiga ceva, sau pentru simpla satisfactie de a ma privi in timp ce ma chinui sa aflu adevarul. Ok, ele sunt persoanele rele. Bad guys. Bad girls. No problem, e firesc. Se mai intampla.
Dar nu pot pricepe de ce tocmai cei apropiati tie te mint. Si nu cazul acela de miciuna ” pentru binele tau” . Sa luam exemplul concret:
O amica foarte buna, ( cred. sau cel putin era ) a fost data afara de la locul de munca. Bine, ea mi-a spus ca a plecat din proprie initiativa. Si mi-a indrugat tot felul de motive ( nu ar fi contat pentru mine in mod special ) : 1. patroana ei cauta tot felul de nereguli pentru a o mustra ( ca tipa la clienti, ca nu le pune si farfuriuta la cafea – desi era o crashma, nu bar – , ca au fost dezlipite niste preturi de pe raft ; 2. ca mereu o vorbea pe la spate cu celelalte angajate ;etc. Si ca totul sa fie complet, i-a jurat ca nu o sa-si mai gaseasca loc de munca prin imprejurimi, ca o sa aiba ea grija de asta. Ok. Auzind acele motive banale, indignata de superioritatea falsa pe care o folosea, am hotarat sa fiu de partea ei. Ca nah, saracuta.. e amenintata de una care a si uitat de unde a plecat.
Proasta de mine. Nu am sa ma vindec niciodata de increderea asta oarba in persoane. Pentru ca toata povestea sa fie mai.. picanta.. mi-a ajuns pe la urechi acum cateva zile adevaratul motiv pentru care ” buna mea prietena” nu mai lucra : a fost prinsa de patroana, in masina cu sotul dumneaei. 😐 God damn it. Faza cu “minciuna are picioare scurte” e total adevarata in cazul de fata.
Dar ceea ce nu pricep, e de ce s-a mai chinuit sa inventeze aceste motive?! Oricum stiam ce fel de hram poarta, stiam ca nu e usa de biserica.. Dar, o acceptam asa cum era ea. De ce ma “asociez ” cu astfel de persoane?! Pentru simplul fapt ca, in preajma mea incerca sa fie cu totul altfel. Dar nu inteleg de ce a preferat sa ma minta, ca oricum adevarul se afla.. O fi sunat mai bine minciuna ei ?! Ma proteja pe mine cumva ?! Nuu, probabil ca .. De fapt habar nu am ce motiv a avut. Si poate ca nu am sa aflu vreodata. Cert este ca nu e la prima abatere de genul asta, si as fi preferat sa fie sincera. Oricum nu o judecam pentru felul ei de a fi. Poate doar o mustram sau ii atrageam atentia, ca nu e bine. Sau si asta e prea mult?!

Leave a Reply

