Kids .

O zi pe strada ce-am copilarit. Nimic nou. Liniste. Fiind si toamna, majoritatea sunt la vie sau porumb.Doar cei mai mici au ramas pe acasa. Cei mai marisori, au fost luati de parinti , sa ajute. Ah, si cei ce abia-si taraie corpul ingreunat de tulburel, ei nu-s de nici un folos zilele astea. Ma gandesc ca poate mai fierbe inca vinul in ei, de vreme ce nu au putut astepta putin pana sa-l dea pe gat la vale.

Pe ulita asta alergam candva cu zmee si moristi de dimineata pana seara. Apoi, se trezea mama cu mine avand genunchii acoperiti de un strat gros de praf si sange. Se mai intampla sa mai si cazi cand alergi. Daca nu cadeam, acum nu-mi mai aduceam aminte de acele vremuri.

Isi face timid aparitia un omulet. Blondut, cat o schioapa,speriat si de umbra sa, trece pe langa mine uitandu-se lung ca si cum s-ar asigura ca nu-l izgonesc. Ma cuprinde un sentiment ciudat.. Asa era si fratele lui mai mare.. Mai mare cu 3 ani. Si el cand era de aproape 2 ani.. nici nu cred ca avea atat.. Umbla pe straduta asta exact cum l-a nascut maica-sa. Doar ca acum era plin de praf. Mi-era mila de el. L-am chemat la mine si i-am dat 2 caramele. Le-a insfacat si a fugit spre banci. Am suras, si am plecat inapoi in magazin.

Si acum, ca si atunci, ma gandeam cum poate o mama care stie ca nu are cu ce-si creste copii, si care are acasa un barbat ce-si bea si banii de mancare si apoi o bate.. cum poate sa fie atat de inconstienta si sa faca copil dupa copil ?! Asta e al 5-lea. Toti baieti. Doar una s-a nimerit a fi fetita. Ea e diferita, e constiincioasa, prima din clasa, asa zdrentaroasa cum e ea.. De mica a stiut sa ajute vecinii, iar banii pe care ii lua, putinul ala il aducea si le lua celorlati paine. Restul, is golanasi. Le au cu teorema “ punct si virgula” . Dar ei sunt mai mult pe cont propriu. Pe langa casa e cam gol. Jucarii stricate, haine vechi, plouate, lasate de izbeliste.

Dupa un timp, gandul imi fu intrerupt de omulet. Cu o fata schimonosita, ca si cum ar fi vrut sa-mi ordone ( cred ca vazuse la tata`su ), bolmoji ceva in limba lui “ boboana ! “ . Mi-am dat seama ca l-am invatat de acum cu narav. Dar imi era oarecum drag, dar si mila de el. Nu stiu de ce ma induiosez cand vad astfel de cazuri. Ii dau bomboane si pufuleti. Acum vine sora`sa. Il ia acasa sa-l imbrace. Imi place ca are grija de el. Macar ea sa fie cea responsabila. Nici mama lor nu e mai breaza. Se cearta cu barbatul doar atunci cand il vede ca bea fara ea.
Nici acum nu s-a schimbat ceva. Alt copil , de data asta imbracat. Il are acasa cu el pe acel omulet de acum cativa ani. Poate el l-o fi imbracat.

Ca acum vorbeste. Nu clar, dar .. e bun si atat. La cat de speriati de lume imi par uneori, mi-era si teama ca nu o sa poata vorbi vreodata. Vine si-mi cere “ boboane”, “ de alea”.. si-mi arata borcanul cu drajeuri. Chipul sau prafuit ma face sa zambesc.. Mi-s dragi. Si ma bucur ca nu-s ai mei. Dar tare mi-ar placea sa-I imbrac frumos si sa le dau sa manance, si cate-un dulce.. si sa ii invat sa spuna “ te rog” si “ multumesc” . La ei e doar “ da-mi “ .
-Cum te cheama?
-Gabi.
-Si cati ani ai?
-.. 3 ani.
-Sa cresti mare.Poftim bomboanele. Si uite si o ciocolatica. S-o papi tu, da?
-Da.
-Bine.. Pa!
-Pa! ( zambeste )
M-a surprins putin. Nu e la fel de speriat cum era fratele sau acum 4 ani. Mi-aduc aminte ca s-a nascut la cateva saptamani dupa ce mama`sa se externase. Fusese batuta urat de tot de concubinul sau cand era mai mult decat beat. Bine ca asta micu` nu a patit nimic, ar fi fost pacat sa aiba de suferit fizic din cauza inconstientei alor sai.

La vreo ora, ca tot vorbeam de lup, apare taica`su. Tulburat bine, imi cere pentru a doua oara azi, dar de data asta cam raspicat : sa-i dau o sticla de bere, ca el lucreaza la cutare si el ia banii in seara asta si mi-i aduce.
-Nu pot.
-De ce?( clatinare usoara a corpului pe spate )
-Ca nu am voie.
-De ce?
-Ca asa mi-a zis. Fara bani nu am voie.
-(Indignat) Da` ti-aduc diseara ca iau banii ..
-Am zis NU .

Nervos, iese pe poarta injurandu-ma probabil. Ce-mi pasa mie?! Mi-e sila de astfel de oameni. Stai toata viata si bei, mananci, futi (scuze de expresie) fara griji, faci copii unu` dupa altu` , si iar bei.. bati in femeia care te-a luat atunci cand erai tanar si cu vise, pe care apoi le-a luat alcoolu` la vale.. Si tot asa. Pentru ce traiesti ?! Sau asta e rostul lui in viata : sa bea, sa futa, sa faca o droaie de copii si sa manance. Ah, ce viata !

5 Comments Add yours

  1. S!R says:

    impresionant articol bravo ;;)

  2. wildrosec says:

    mc mc :*

  3. Filme online says:

    Bun articol, imi place acest blog.

  4. Bogdy says:

    frumos articol butterfly 🙂 …..mda….oamenii acestia care fac asa ceva trebuie impuscati ;))

    1. wildrosec says:

      eh, hai sa nu exageram :)))
      >:D< thnx

Leave a Reply

