Destination : unknown .

Cred ca am deschis pagina asta de n ori in ultimele saptamani, dar de fiecare data am inchis-o la nici 5 secunde . De ce ? Fiindca va urma o insiruire de ganduri ce imi va da multe batai de cap dupa ce le voi publica. Nici nu stiu de ce voi incepe sa dezbat subiectul asta, e ca si cum m-as lupta cu morile de vant. Dar poate doar asa ma voi mai calma si eu, crezand ca “macar am incercat ” . Ce anume ? Ei bine, imi voi exprima parerea cu privire la marele subiect din ultima vreme, si anume : demiterea presedintelui Basescu. De ce ma mananca pe mine in .. cot sa scriu despre asta ?! Repet, nu stiu exact .Doar ca am citit si am ascultat o multime de tampenii si alte prostii, am fost oripilata de gandirea unora si amuzata de spiritul de turma a celor care se lasa condusi in schimbul unui pahar de plastic cu bere ieftina .
O sa-mi incep pledoaria cu un mic indemn : Luati-va picioarele-n spinare si mergeti pe data de 29 iulie la vot ! Ce sa votati ? Ei bine, e o intrebare simpla, cu variante de raspuns : DA sau NU . Intrebarea ” Sunteti de acord cu demiterea din functie a lui Traian Basescu ? ” – sau ceva de genu, mi-e lene sa caut varianta corecta -nu ar trebui sa faca probleme nici unui copil de 4 ani .Acestea fiind spuse, rugamintea mea/dorinta mea ar fi sa mergeti intr-un numar cat mai mare sa votati, ca sa nu se foloseasca altii de dreptul vostru . Ce votati, nu e problema mea, dar eu sigur am sa pun stampila pe DA . Da, vreau sa scap de aceasta “lichitoare” , vreau sa plece si daca se poate s-o ia si pe fi`sa cu el.
Noi, romanii, suntem un popor vesnic nemultumit, mereu vrem mai mult sau mai bun, dar de fapt stagnam in aceeasi balta de 20 de ani. Deja incepem chiar sa ne si descompunem de la atata mizerie si lehamite. Tot mai des aud ” de ce sa-l dam afara pe Basescu? Ca sa vina altu in locul lui sa fure?[..] Toti sunt la fel “. Hm, da.. poate or fi, poate nu. Dar de ce sa nu tragem noi o limita si sa-l lasam pe altu sa mai fure? Daca asta e rolul unui presedinte, hai sa mai lasam si pe altu , ca nah… sa nu i se faca rau de la atata trait bine. Imi aduc aminte ca saptamana trecuta l-am auzit pe M.Badea spunand ca Basescu declarase cu ceva timp in urma ca salariul sau – cam de vreo 5000 Ron, daca imi aduc eu bine aminte – il doneaza unor scopuri caritabile. Si intrebarea era ” De unde are Base bani pentru masini noi , haine scumpe – cica si tricourile apartin unui nu stiu care brand – si alte alea ?! Ca doamna presedinte nu lucreaza – n-am nimic cu dumneaei, pare o femeie linistita, cred – , el in afara salariului nu are nimic, fi`sa Elena oricum isi da banii pe biju-uri si ailalta pana mea ce mai face.. Deci, de unde bani de masinute?! Tot respectul pentru Badea, pune uneori niste teme in discutie .. incat tare mult mi-ar placea sa-l vad pe Base intr-o confruntare cu el . Face to face. Oh, da..
Daca stau acum si ma gandesc, nu cred ca ar mai avea rost sa enumar motivele pentru care ar trebui demis nenea Base . Doar daca am arunca o privire in trecut – nu prea departe, ca oricum era la ordinea zilei -, chiar si basishtii – daca ar putea fi sinceri macar cu ei insisi – ar gasi cel putin 10 motive. Pe mine m-a intrigat in special faptul ca au inchis zeci de spitale, incat sa fii nevoit sa parcurgi sute de km pentru a-ti face niste analize; ca sa nu mai zic de cazurile de urgenta, sau ca astfel, multe cadre medicale au ramas fara locuri de munca si au trebuit sa plece in afara sau sa se pensioneze. Iar apoi, sa auzi ca o solutie la aceasta problema sunt spitalele private. Cate persoane isi permit sa-si faca macar o injectie la o clinica particulara ? Pe scurt, ne lasa sa ne-mbolnavim, sa murim, mai ceva ca niste animale.
S-au bagat atatia bani in termopane si balustrade, in pavaje si alte mofturi dintr-astea, in loc sa pastrezi intact salariul bugetarilor, al profesorilor. Dupa ce ca majoritatea cadrelor didactice – exclud cadrele universitare – au un salariu mizer, tu vii si le mai iei inapoi din bani, si-i dai lui tanti Nuti ca sa-si mai ia un Vuitton, ca oricum numa` turism n-a facut in tara asta. Au trimis aproape saptamanal, sau chiar zilnic controale in micile intreprinderi, s-au dat amenzi peste amenzi, in timp ce marile companii – gen market sau alte asemenea – au dus-o bine merci . Ai ajuns sa te rogi pentru drepturile tale in propria tara . Tinerii sunt nevoiti ca dupa terminarea studiilor – cei care reusesc, majoritatea abandonand invatamantul din motive financiare – sa plece in strainatate pentru a-si putea crea un mod de viata. Deci, stai si inveti atatia ani – iar cei care au facut o facultate, stiu prea bine la ce ma refer, cum functioneaza sistemul in ziua de azi- ca mai apoi sa iesi direct somer de pe bancile facultatii, nu absolvent, ci somer ! si apoi iti faci bagajele si pleci sa schimbi batranii in Italia si sa servesti in baruri – in cazurile fericite – , sau alte lucruri pe care strainii prefera sa le paseze “fraierilor” . Am ajuns sa fim luati in ras in Europa si in toata lumea ..
Eu una vreau sa locuiesc, sa muncesc si sa traiesc in tara mea. Vreau sa fiu respectata si singurul motiv pentru care as pleca in afara, sa fie cel al unei vacante . De aceea duminica, pe 29 iulie, voi merge si voi vota DA.
Trebuie sa se inteleaga, asa cum ne-a spus si Antonescu de atatea ori, ca acum, nu e o batalie intre partide, ci intre noi, poporul roman si Traian Basescu . USL-ul si restul partidelor nu au treaba cu aceste alegeri . Acum e momentul in care sa ne hotaram daca mai vrem sa traim in astfel de conditii sau daca suntem pregatiti de o schimbare . Degeaba se chinuie PDL-ul si Basescu sa arunce matza moarta in ograda USL-ului . Nu USL-ul se simte incoltit, nu USL-ul ataca, ci basishtii se chinuie sa acuze pe altii, pentru a da ei bine. Dar totusi, nu am auzit nici un basist pana acum sa zica “Basescu e bun, votati-l pe el! ” . Nu, ei zic “Ponta, Antonescu sunt corupti, deci votati NU! “. Bazaconii, ce mai . Si astfel ajung si la rotita ruginita din capul basishtilor : plagiatul lui Ponta . Hai acum s-o luam logic : cati dintre cei din clasa politica, si nu numai, si-au luat licenta sau doctoratul prin forte proprii ? Din capsorul lor, din mintea lor , fara a plati profesori, sau pe altii, fara a copia texte intregi din carti ?! Huh ?! Mai nimeni, asa credeam si eu . Si de ce s-a pus tocmai acum problema plagiatului, acum cand trebuie sa-l dam afara pe Base ?! De ce nu pana acum ? De ce tocmai acum l-au inchis pe Nastase si nu au facut-o acum un an, sau doi .. Nu e asta o alta metoda miseleasca de a influenta aiurea electoratul ?! Ca sa nu mai spun, ca am vazut-o si pe miss Elena ca facea glume pe seama lui Ponta . Ce sa spunem, rade ciob de oala sparta . S-a trezit miss inteligenta. Cum pana mea a ajuns asta europarlamentar ?! Ah,da.. Taticul a avut grija..
Si a avut grija sa-l numeasca si pe Crin Antonescu “paiata” si “tradator” pe un ton, si intr-o maniera caracteristica unui om speriat de ziua judecatii. Apreciez replica domnului Antonescu asupra acestor atacuri, apreciez calmul sau si mai ales, cum sa zic eu.. l-a facut din vorbe pe Basescu, ce mai . Degeaba incearca unii sa ne influenteze cu argumente de genul ” cel mai chiulangiu parlamentar” , ” a repetat 2 ani de facultate”, etc. Pentru ambele idiotenii am 2 raspunsuri :
1. Sa fi fost in locul lui Antonescu, nici eu nu m-as fi omorat cu prezenta .Pentru ce sa merg la asa zisele sedinte, daca oricum acestea se petreceau conform regulilor PDL-ului. Toate deciziile oricum erau batute in cuie dinainte, deci.. Bravo lui ca si-a gasit altceva de facut in timpul ala.
2. Nu stiu daca e adevarat sau nu, dar pana la urma, ca a repetat 2 ani sau nu, tot a ajuns intr-o functie mai mare decat orice basist convins -cred; cine naiba stie ce porcarii s-au mai facut fara stirea noastra – , si abia asa i s-a intiparit mai bine materia in minte, deci nu a trecut ca gasca prin balta, cum fac altii . Again, felicitari !
S-au facut intr-o perioada glume pe seama frizurii lui Antonescu, cum ca si-ar aranja prea des podoaba capilara. Penibil, stiu .. Dar macar el are ce aranja, nu e chel ca altii .. Invidia asta ..Nu inteleg de ce se mai chinuie sa-l atace pe Antonescu, n-au sanse.. Mai diplomat ca el inca nu am vazut.
Si, ce lovitura de stat viseaza electoratul basist?? Fiindca eu nu o vad, imi lipsesc ochelarii. Atatia ani cat au fost ei la putere, atunci nu s-a numit ” preluarea tuturor institutiilor statului” , atunci nu, dar acum da.. Ciudat . Deci, ca sa inteleg, daca nu conduce PDL-ul e de rau, suntem cat pe ce sa reintram in comunism, iar daca conduce PDL-ul e ca si cum il tinem pe Dumnezeu de-un picior, nu ?! Inseamna ca in toti acesti ani noi am trait regeste si nu mi-am dat seama. Wow !! Halal logica mai au si ei . Serios. Si, ce e cu flacara aia a democratiei pe care am vazut-o zilele trecute la tv ? Sau ce s-a intamplat cu PDL-istii in ultimele zile de imbratiseaza atatia copii? Sau ca are Base facebook ?? Auzi, vorbeste cu poporul.. Dar pana acum de ce naiba nu a vorbit cu noi ? Ah, da, ne-a ras in fata pana acum . Campaniile astea ..
Ah, am vazut de dimineata un video de la mitingul USL la Iasi, unde un nene in stare de ebrietate, urla tare si raspicat : de ce a plagiat Ponta ?! Si ca el il vrea pe Base . Ntz ntz ntz, tare ma tem ca nenea cu pricina habar nu are ce a plagiat Ponta sau ce e de fapt o lucrare de doctorat . Dar nah, el repeta ce l-au pus altii sa invete in schimbul unei berici .
Gata, deja am scris prea mult . Daca as sta sa analizez toate tampeniile, mi-ar lua o zi intreaga. Dar as gasi raspuns la toate . Asta e o mica parte din gandirea mea ingusta de cetatean, o mica demonstratie de cum analizez eu de fapt tot acest circ din ultima vreme. Nu acuz pe nimeni, ci pur si simplu , analizand informatiile din mass-media imi construiesc eu singura o parere. Deci, nu poate cineva sa-mi spuna ca am creierul spalat sau ca sunt indoctrinata .Imi cer scuze daca ma repet in exprimare, dar e un articol scris in graba si un pic la nervi . Nah, de la un tip ti se cam acreste de la atata prostie din jurul tau.
Si-am sa inchei cu un mic fragment din discursul domnului Antonescu, care mi se pare relevant din toate punctele de vedere :
“Diferenţa dintre mine şi Băsescu este următoarea: eu vreau o Românie în picioare, o Românie care respectă şi este respectată, o Românie care să nu mai fie confundată în Europa cu hoţi şi cerşetori, o Românie care să i se mulţumească pentru minţilor strălucite, pentru sutele de mii de oameni din România care muncesc cinstit acolo pentru a-şi câştiga existenţa. Vrem o Românie dreaptă, şi nu o slugă. Vrem o Românie în care orice preşedinte şi orice demnitar să nu mai aibă curajul să jignească militarii, profesorii, învăţătorii şi niciun cetăţean care îşi plăteşte impozitele, munceşte şi îşi creşte copiii. Vreau o Românie normală. Duminică depinde ca niciodată soarta acestui popor de un vot”, a spus Crin Antonescu.”

Mai poti citi si asta.Daca nici acum nu v-ati desteptat, inseamna ca acest popor isi merita soarta .

Leave a Reply

