There is no rush .

Stau uneori si ma minunez cand imi privesc vecinele de pe strada. Cu copiii de manuta, luandu-i de-un brat si scuturandu-le o palma peste fund ca iar s-au asezat in tarana, tipand dupa ei sa nu iasa in fata masinilor, alergand de zor cand la fantana, cand la bucatarie, cand prin drum dupa copii, iesind si deschizand poarta sa intre barbatul  cu caruta si fanul proaspat cules de pe camp .. Certuri cu socrii, cumnata, cumnatul, tipete, urlete, injuraturi .. Toti stand intr-o casa cu doua camere si o bucatarie de vara. Trei familii : parintii, si doi baieti cu “femei” si copii. Cate doi de caciula. Zece suflete intr-o curte mica, nemaipunand la socoteala si animalele: porci, cai, gaini, rate, capre, etc . Nici bani de cununie n-au avut saracele. Si ambele au doar 17, respectiv 19 ani.baby

Da, doua fiinte mult mai mici decat mine, care au deja copii de 3-4 ani. Care deja au invatat, de voie, de nevoie, sa creasca un copil, sa aiba grija de “barba`su” si sa intretina o gospodarie. Si sa traiesti in aceeasi curte, in aceeasi casa impreuna cu inca  alte sase persoane, dintre care una se-mbata zilnic si urla ca stai in ograda lui, pe munca lui, s.a.m.d. , nu cred ca fiintele astea mai stau bine cu nervii .

Si macar de-ar fi singurul caz. Sunt o multime . Mai la deal e o copchilita care abia a implinit 18 ani, la care ma uitam vara trecuta ,cand treceam seara cu masina de la magazin, cum statea la fantana impreuna cu alti copii  de pe strada si .. nu, nu jucau jocuri; ascultau manele. Iar acum, e cu burta pana-n gat, maine-poimaine naste. Macar ea a facut zilele trecute cununia civila. Sotul si tatal copilului ? O piticanie, slaba si pricajita, nu-i dai nici 12 ani .Si cand o vezi mergand pe strada, toata-i ea mandra, nevoie mare ..

Eu chiar nu inteleg. De unde nevoia asta de a ne maturiza mai repede ? De ce simt unii nevoia sa treaca peste niste etape, firesti, peste noapte ?!

Recunosc, si eu cand eram micuta, ma jucam de-a mama si de-a tata. Visam un sot, un copil, o casa, faceam mancare, purtam tocurile mamei si ma inroseam cand imi pupam “sotul” pe obraz. Ardeam de rusine cand jucandu-ne, el se pragatea sa ma “sarute” si fix in momentul acela, mamele noastre intrau in camera . Noi eram rosii ca racul iar ele zambeau si-si faceau semne . Bineinteles, aveam 4 ani si el, 5 ani . In nici un caz nu vazusem sau auzisem de lucrurile pe care le stiu tancii din ziua de azi.

Dar acum, cand ii vad intrand in bar si mintindu-si concubinele, nevestele, “fimeile” ca ajung acasa in 5 minute… Iar ele sunt tare mandre ca au “barbat sh copchil” si traiesc de pe urma alocatiilor si ajutoarelor de la stat.. Pentru ce ? Doar pentru ideea de a avea familia ta ?! Sa mai spun si de cei care au acasa 6-7, chiar mai multi copii ?! Si n-au cu ce sa-i imbrace, sa le dea de mancare, de umbla bezmetici pe strazi, pe jumatate imbracati si 3/4 murdari si copti de foame.

Da, si eu vreau o casa, o familie, copiii.. Si da, eu as avea cu ce sa-i cresc si sa-i intretin. Si nu, nu consider ca e deja timpul potrivit pentru asta. Si de ce-ar fi ?! De ce sa ma grabesc ? O sa vina si vremea responsabilitatilor . Deocamdata, spre deosebire de altele, prefer sa mai copilaresc . In limita posibilitatilor. Ce atata graba ?

2 Comments Add yours

  1. alma nahe says:

    Păi, doar n-or citi vreo carte? Sau, și mai rău, bloguri? 🙂 Asta e pierdere de timp! Păi, cum ar fi, când merg la bunică-mea, să mă laude satu’ că am blog? Că am câștigat pe o poezie 10 milioane(chiar am câștigat, mă laud singură!) Mai bine mă bârfesc că am 39 de ani și încă nu m-am măritat.

    1. wildrosec says:

      Felicitari pentru premiu !! Si la mai multe !
      Pai, in lumea satului, si nu numai, totul se invarte in jurul casatoriei: copiii, barbat, socri, cumnati, frati, batai, pamant, avere, etc.
      Eu am 22, vreau o familie, dar nu acum, inca nu e timpul. Cel putin, asa consider eu. Daca e nevoie, am sa ma marit si la 45 ( ca si in Sex and the City 😀 ). Cand va fi sa fie.
      Nu vad rostul in a te marita doar de dragul unui statut .
      (P.S. Imi cer scuze pentru intarziere, dar nu m-am simtit in stare pentru a-ti raspunde 😦 )

Leave a Reply

