Molii .

“… memoria nu e carja batranetii, ci o povara in plus. In loc sa micsoreze singuratatea, amintirile o sporesc, o fac si mai grea.

Si, oare, nu-i adevarat ca nu ne amintim tot? Ne amintim ceea ce ne place sa ne amintim. Ne amintim ceea ce ne convine sa ne amintim. Ceea ce ne induioseaza sau ne da impresia ca ne-a format caracterul si optiunile. Memoria a triat, a voalat ce n-a socotit interesant si a dat o lumina magica unor detalii care, in copilarie, mai ales, dar si mai tarziu, au fost, de fapt, banale.”molii

 

” M-am intrebat oare, avand o masca pe fata, nu sunt mai sincer decat fara ea?

Ba da! Am consimtit prompt. Cu o masca pe fata, nu m-as mai jena sa recunosc unele lucruri pe care altminteri le-as ascunde. Caci nu m-ar mai interesa sa pozez. Nu m-ar preocupa ca ma dau de gol. As avea scuza si ocrotirea “mastii”. As putea pretinde oricand ca nu e vorba de mine.”

“Am incercat de mai multe ori sa marturisesc ca ma obsedeaza, de la o vreme, ideea sinuciderii. Dar n-am reusit s-o fac. De fiecare data m-am izbit de aceeasi intrebare. Ce rost avea?”

 

“Iata inca un motiv pentru a crede ca am putea fi mai sinceri purtand o “masca”. Fara ea, am cauta, vrem, nu vrem, sa pozam, sa adoptam un aer cat mai avantajos. Pericolul ipocriziei e aproape iminent.

Am ajuns, astfel, la o prima concluzie: ca e de preferat sa “conferentiez” in fata unui public imaginar. Caci un public real mi-ar impune niste constrangeri pe care nu le-as putea ignora. De pilda, mi-ar fi teama sa nu-l plictisesc ori sa nu-l dezamagesc.

Fara voia mea as fi influentat de reactiile din sala.”

 

M-am reapucat de lectura. De placere. Fara constrangeri, fara termen limita, doar pura placere si curiozitate. Azi am drept ghid in calatoria mea spre universul cunoasterii, pe nenea Paler. Pana acum ne intelegem bine si suntem de acord in mare parte. Sa vedem ce mai urmeaza ..

Leave a Reply

