Personal .

A fost odata ca niciodata…

Cam asa ar trebui sa inceapa povestea aceasta. E o poveste a unor oameni simpli, frumosi, care s-au iubit pana dincolo de moarte.

Iar ei nu sunt altii decat dragii mei bunici. Ea avea 17 ani, iar el 20 si ceva. Familiile nu au fost de acord, dar ei au facut tot posibilul si si-au construit totul de la zero. Viata nu e usoara, oricat de mult am vrea. Primii doi copii, ambele fete, s-au stins la doar cateva zile de la nastere. Nu e usor. In cele din urma, au avut un baiat. Singurul.Processed with VSCOcam with t1 preset

El, toata ziua plecat, era tractorist. Fiindca asa erau timpurile. Ea lucra la solariile de rosii, se ocupa de casa si isi crestea baiatul. S-a imbolnavit de astm. Iar crizele erau din ce in ce mai puternice si mai dese. Mai mereu era prin spitale.

Peste cativa ani buni, am aparut si eu. Iar bunica m-a iubit mult. Atat de mult incat isi dorea sa ma infieze. Dar eram o nazdravana si fugeam mereu de sub ochii ei la joaca. Iar cu starea ei de sanatate, nu putea sa ma caute mereu. In schimb, imi facea mereu mofturile si poftele. Am avut zeci de rochite colorate, eram cea mai alintata de pe ulita. Stiam toate unghierele din curtile vecinilor, mancam cu ei la masa, spre disperarea bunicii care ma cauta peste tot.

Inainte sa apuc sa sarbatoresc cei 8 anisori, cu o saptamana inainte, o doctorita i-a recomandat sa faca un vaccin, desi ea era racita. Iar asta a pus punct.

Atunci a fost prima zi cand nu am mai vazut lucrurile ca si ceilalti copii. A fost prima zi in care mi-am vazut toata familia in lacrimi, era prima zi din lungul sir in care avea sa nu mai am bunica.

Pentru el a fost cel mai greu. Se ruga si a incercat de multe ori sa ajunga langa ea. Dar ajutat de familie si rude, s-a tinut tare. In plus, trebuia sa indeplineasca ultima ei dorinta ” sa ai grija de copii! “. Atat a spus.

Avea 50 de ani. Nu am sa o uit niciodata.

Acum, dupa 15 ani, bunicul o iubeste la fel de mult. De 15 ani, merge zilnic la ea la cimitir, dimineata si seara. Soare sau furtuna. Primavara sau iarna. E singurul care o viseaza si vorbeste cu ea. Mereu am observat o sclipire speciala in ochii lui cand imi povesteste de cum era cand traia.

Acum doua saptamani, un mosnegut, nu prea simpatic mie, mi-a spus o povestioara. Inainte ca bunicii mei sa se cunoasca, a fost cu bunica la bal. Era o intalnire aranjata de parinti. Si la sfarsitul serii, doar a pupat-o pe obraz. Ei bine, pentru acest lucru, zice el, bunicul meu inca se uita urat la el. De atatia ani… Ca si cum ii poarta pica.

De ce?

Asa m-a intrebat. De ce?

Toata viata lui a iubit o singura femeie. Si dupa atata timp, inca o iubeste. Inca isi traieste viata cum l-a invatat ea.

Leave a Reply

