Better off .

A sta in spatele unei perdele si a privi dincolo de ea, prin ea. A fi acolo si a nu fi. A vedea, a observa, a invata, dar fara a fi implicat fizic.

Cam la aceasta actiune s-a rezumat toata viata mea. Imediat dupa moartea bunicii, mi s-a interzis a mai iesi dupa ore la joaca. Mergeam la scoala si apoi acasa. Iar acolo, priveam lumea de dupa o perdea. Nu voiam sa fiu vazuta. Nu voiam sa par trista, desi eram. Eu care mereu cutreieram ulitele satului si strazile din oras, iar acum.. Priveam uneori ore in sir cum altii se plimbau prin parc, cum se jucau copiii, cum batranii citeau ziarul. Deseori, inventam si povesti, diverse scenarii. Incercam sa gasesc diverse situatii si raspunsuri pentru acei oameni. Amorteam stand pe calorifer si privind la tot ce se intampla dincolo. Tanjeam sa fiu si eu acolo printre ei, dar n-a fost sa fie. Eram in siguranta acasa, asa cum isi doreau ai mei.

Si oarecum, m-am obisnuit asa. Prefer sa stau deoparte, sa ascult, sa vad si sa tac. Sa nu ma implic in treburile altora.

Am incercat sa schimb asta de cateva ori, dar nici o data nu a iesit cum voiam eu. Mereu mi se-ntorcea impotriva. Asa ca, am hotarat sa stau cuminte in banca mea si doar sa ascult. Ma pricep al naibii de bine la asta. Dar nu dau sfaturi. Nici o data. E de prisos. Nimeni nu si-ar dori ca altcineva sa aiba o parere despre cum ar trebui sa-si traiasca viata. Fiecare e pe cont propriu. Indiferent de sfatul dat, mereu ti se-ntoarce. Asculti si incerci sa-i fii aproape, sa-l ajuti. Dar nu da sfaturi. Cel putin eu nu o mai fac.

Ma gandeam zilele acestea la frica. Frica de ceva. De ce anume imi este mie cel mai frica? Ei bine, de necunoscut. De nesiguranta.

Spre exemplu…la munca, mereu imi tin usa inchisa. Prefer sa fiu pe faza cand vine cineva, sa aud cum apasa pe clanta, cum perdeaua de la usa fosnaie, cum paseste inauntru, decat sa ma trezesc cu acea persoana langa mine. Ma sperii. Ma sperii usor daca nu sunt atenta.

Apoi, mai este o frica. Imi este frica sa ma mai apropii de o alta persoana. Bine, fie. De un alt barbat. Nu cred ca as putea. Si asta doar pentru simplul fapt ca nu voi putea sti nici o data ce gandeste cu adevarat. Da, stiu, e absurd, banal… Dar pentru mine e important. Mereu spun ca vreau ca toti cei care vorbesc cu mine sa fie sinceri, fara menajamente si ocolisuri. Sunt constienta ca nimeni nu tine cont de asta, ca toti dreg “adevarul”. Iar mie mi-e teama de ceea ce tin doar pentru ei.

Am stat cativa ani cu o persoana pe care credeam ca o cunosc si ca nu m-ar mai surprinde nimic in comportamentul ei. Adevarul e ca, undeva in adancul meu, stiam de ce lucruri e in stare, dar nu credeam ca isi va face numarul cu mine.

However, e ciudat ca sunt mereu curioasa cum si ce gandesc altii despre mine; mi-e teama de ceea ce tin ascuns fata de mine… dar mai ales, e ciudat faptul ca nu imi pun aceste probleme cand e vorba de familia mea. Niciodata nu m-a interesat cum gandesc ei. Poate si din cauza ca, indiferent ce as face, raman copilul lor si ei imi vor purta aceeasi grija si aceeasi iubire neconditionata.

Ce am ales in ultimul timp sa fac? Sa ma inchid in mine si sa-mi rezolv probleme cu mine insami. Iubire? La timpul ei. Pana nu voi invata sa ma accept asa cum sunt, nu stiu de ce ar trebui sa pun pe altcineva sa o faca.

O fi din cauza ca nu mai am incredere? Da, poate.

One Comment Add yours

  1. diplomatiasentimentelor says:

    Oare felul in care sentimentele-ti au ales sa se lase prinse in cuvinte, pe “hartie”, nu e un indiciu al faptului ca se doresc aratate mai mult celorlalti, nu arata ca sunt dispuse sa asimileze si consecintele asumarii unor riscuri… calculate? Acum se exprima, inca, de dupa o perdea, doar virtuala…

Leave a Reply

