Opriti circul .

M-am gandit mult si bine daca sa las asta aici.

Ma enerveaza ca nenea nu stie sa faca diferente, ca ne caracterizeaza pe toti superficial, ca e batut in cap. E axat pe o idee si nu il poti scoate din asta. Daca mergi in club sau la concert, asta nu inseamna ca nu mergi prin biblioteci si la biserica. Eu, una, sunt sigura ca am fost pe-acolo mai mult decat a fost el in toata viata .
Da, sunt persoane care habar nu au de biblioteci, de respect, de bun simt. Sunt persoane ce sunt doar pe traiectoria lor, sa isi traiasca viata asa cum stiu ei mai bine. Pentru unii muzica e drogul, pentru altii bautura, tigara si da, droguri in general.
Dar hai sa nu generalizam, da? Si hai sa nu ne prefacem ca ii cunoastem pe cei care au murit.
E o tragedie, e un cosmar pentru toata lumea, dar mai ales pentru persoanele direct implicate. Ma-ngrozesc doar gandindu-ma la ultimele lor clipe de viata.

Dar un singur lucru, din tot articolul m-a pus pe ganduri :
” Doliul naţional se decretează atunci când se consemnează, solemn, o tragedie sau act de eroism pentru ţara, popor, naţiune, umanitate. Aici nu a fost vorba despre aşa ceva. A fost vorba despre un accident, cauzat, desigur, de un şir de erori, chiar încălcări legale.“

Vezi, asta nu inteleg eu. De ce doliu national?
Doua zile am stat si m-am gandit la asta, ca nu cumva sa gresesc. Nu vreau sa trag concluzii aiurea, pentru ca nu imi sta in fire.
Reactia mea sincera cand am vazut stirea la tv? Era sambata dimineata si ma pregateam de mers la un consult. Dinspre televizor se auzeau tipete, bocete si sirene de la ambulante. M-am uitat sa vad despre ce este vorba si m-am ingrozit. E cumplit. M-am gandit prima data la persoanele care nu-si gasesc copiii, prietenii. La cata durere si spaima zace in sufletul lor.
Apoi, bineinteles, am judecat. I’m human, not hypocrite. De ce spectacol pirotehnic intr-un spatiu inchis? De ce?
Ok. Si-atat.
Nu pot sa ma prefac ca imi pasa pana peste cap, ca sunt indurerata. E o tragedie, da.
Am auzit deseori folosita afirmatia “As fi putut fi eu acolo”; eu sigur nu as fi putut. I’m sorry. Nu sunt rece, nu sunt insensibila. Oricat de blamata as fi pentru ce scriu acum, spun adevarul. Nu ma prefac.
M-a enervat faptul ca aseara in timp ce schimbam canalele, sa vad si eu ceva la televizor. am dat peste un post in care era un fel de emisiune gen ajutor umanitor sau ce naiba. Era plin de vedete ce vorbeau la telefoane si chipurile ajutau prin intermediul unor prieteni victimele sau ranitii, rudele lor. In fine, mi s-a parut RECLAMA pe fata. Pentru ca acum, tot “indoliatul” statea si ii urmarea, chipurile pentru ca el e foarte afectat. Iar din asta rezulta audienta, Prin urmare, bani .
Doliu national? Sunteti falsi. Am vazut atatia care si-au schimbat poza de profil (De parca ar conta, de parca ar chimba ceva cu asta) dar seara au iesit in club. I mean, tii doliu ori doar asa, de ochii celor de pe facebook?
Stiu doar ca am inceput sa ma satur de subiectul asta.
Si cand a ars acea maternitate, cu cativa ani in urma, cand au murit nou-nascuti, si atunci ati jurat, ati promis ca veti schimba ceva in tara asta.
Cel mai mult m-a enervat cand am citit ieri la un status “Fii roman si schimba-ti poza de profil. ”
Sunt roman, empatizez cu toata aceasta tragedie, dar refuz sa ma prefac, sa “solidarizez” cu toata ipocrizia asta a voastra.

Rugati-va pentru sufletelor celor decedati, rugati-va pentru cei ce stau pe patul de spital, rugati-va pentru parintii si rudele lor, dar terminati cu circul. Respectati-i cu adevarat !

Leave a Reply

