Eleven .

Nici nu imi aduc aminte cand a fost ultima data cand am adormit cu o carte langa perna. Ultima data cand am stat cu markerul in mana si-am hasurat frazele care ma inspirau, care ma fascinau.

Am comandat saptamana trecuta 11 carti de la un anticariat. Majoritatea scrise de Octavian Paler, celelalte le-am luat doar asa.. de curiozitate. “Femeia la 30 de ani”, credeam ca e ceva bazat mai mult pe psihologie, pe combaterea conceptiilor (asa-mi trebuie daca nu caut pe google inainte), dar s-a dovedit a fi un roman “siropos”, deci deja i l-am daruit mamei. Apoi, mai am un volum de-al lui Blaga, o “Teoria resentimentului” si “Filosofia renasterii”. Restul, Paler, bineinteles.mKi7t3yhyi

Nu stiu ce se afla in acest om, in aceste scrieri ale sale, aceste jurnale, de ma fac sa vreau sa citesc, sa aflu mai mult. N-am mai fost de ceva timp atat de entuziasmata in ce priveste continutul unei opere.

“Paler? Da, stiu cine a fost. Nu am inteles niciodata ce spune omu’ ala. Cum de il citesti?”

My mom… Am auzit ca a lucrat in televiziune or something… Dar putin imi pasa de asta. Imi place cum scrie, despre ce scrie. Se repeta uneori in ideile sale, dar oarecum ii inteleg tactica de a se exprima.

Ma macina acea curiozitate de a citi cat mai repede toate volumele si de a descoperi cat mai multe.

Momentan citesc “Aventuri solitare”.

Cand am vazut-o prima data pe site, simpla si cu un pescarus pe coperta… parea atat de banala si de trista; mai ca nu era sa o cumpar. Iar acum, devorez paginile pe nerasuflate.

Stand pe canapea, picior peste picior, cu Max alergandu-si coada langa mine, ochii zburandu-mi de pe un rand pe altul… doar zgomotul dobelor de afara ma face sa pastrez legatura cu realitatea. Ma ridic sa vad daca nu cumva fereastra e deschisa, de se aude atat de tare si-i injur in gand pe bietii copii. Urasc zgomotele, sunetele ritmate in timp ce citesc. Imi distrug concentrarea si ma fac sa reiau fraza de la capat pana ii prind intelesul.

Lasand toate acestea deoparte, se pare ca avem multe lucruri in comun. Amandoi ne-am visat viata mai mult decat am trait-o si pot spune ca

“acum, n-am nici un prieten apropiat, la care sa indraznesc sa sun in miez de noapte daca as simti nevoia sa ma sfatuiesc cu cineva.”

But it’s ok.

5 Comments Add yours

  1. Myriam says:

    Nici eu nu am prieteni cu care sa ma sfatuiesc in miez de noapte, dar sunt fericita sa zic ca am cu cine vb pana dimineata, daca simt nevoia. Prietenul meu. Uneori ma apuca dracii ca oamenii sunt superficiali, alte ori sunt prea obisnuita cu ei si slabiciunile lor. E ca o cursa si parca cu cat inaintezi in varsta ai impresia ca ai pierdut sansa ta. Stiu. Dar nu-i asa. Dupa ploaie vine soare. Si oricat de aiurea ar fi, prietenii vin si pleaca. Unii raman. Nu stim care. Nu putem sa zicem decat ca om trai si om vedea. 😀

    1. wildrosec says:

      Cand aveam si eu o relatie, cand toata increderea mea era doar intr-o singura persoana… atunci nici mie nu imi pasa ce prieteni mai aveam prin preajma, de ce sa nu recunosc. El era tot ceea ce aveam nevoie.
      But, privind acum in urma… probabil am gresit. De ce probabil? Pentru ca m-am convins cu timpul de “prietenia” multora si oarecum mi-e mai bine asa, decat intr-o companie proasta.

      1. Myriam says:

        Eu nu am facut greseala asta cu nici un baiat. Stiam ca it is trouble. Mi-am facut o pluta. Gen daca o sa cada tot, eu sa fiu ok, sa nu ma innec. Prieteni nu am avut mai niciodata. Vin. Pleaca. Eu sunt fraiera care credea ca o sa fie misto si o sa fie forever. Eu ma adun. Deci de la o vreme am zis de ce sa nu am pluta? Cel putin sa am pe ce pune mana. Asa am ajuns aici. Daca vine cineva nou sunt de treaba ,eu. Daca pleaca, doare ca un pamsament tras iute si apoi viata merge inainte. Nu poti sta in trecut forever, altfel viitorul creste ca buruienile, fara mana gradinarului sa curete. Cat despre mine, ya know where to find me:D

      2. wildrosec says:

        yup ❤

    2. wildrosec says:

      btw, eu sper sa ramai .

Leave a Reply

