Lectii de seductie .

Cred ca prima data mi-a fost atrasa atentia de coperta si abia apoi de nume, “Lectii de seductie”, autor Pilar Sordo.

Eram constienta inca dinainte de a comanda, ca luand o carte cu acest nume va atrage imediat si fel de fel de interpretari “Pe cine ai de gand sa seduci? ” Dar pana la urma, nu ma iau dupa gura lumii. Eram curioasa si bine am facut.

Opera apartine unui psiholog strain, citez “Pilar Sordo este una dintre cele mai cunoscute autoare de carti de dezvoltare personala din America Latina”, deci in nici un caz vreun roman de dragoste (thanks God!). Dar pana la urma nu conteaza cine este ea, ci ce ii poate capul.

Lectiile de seductie contin 12 capitole, asociate lunilor anului, care pe mine m-au dat putin peste cap, avand in vedere ca la ei, acum, in ianuarie, e mijlocul verii. Mi-a luat putin timp de gandire, incercand sa aprofundez ideile, ca sa nu trec ca gasca prin balta.. In doua ore am terminat de citit, cartea avand doar 118 pagini.

Lectiile se adreseaza atat femeilor cat si barbatilor (asa spune ea, dar mie mi se pare clar ca mai mult femeilor), dar mai ales, se adreseaza tuturor categoriilor de persoane : cele care nu au partener (hello, that’s me), cuplurilor cu vechime  si mai ales celor aflati in “plin proces de cucerire”.dMGvDOTJBJ

Am sa redau doar cateva idei care mi-au atras atentia, care m-au determinat sa vreau sa termin de citit cartea si sper sa va convinga si pe voi sa o cititi. ( P.S. Nu am de gand sa o imprumut, daca la asta va gandeati. Si nu o zic cu rautate, ci pentru ca sprijin scriitorii – kind of -, pentru ca munca lor de a-si imparti gandurile si ideile cu noi trebuie rasplatita ! Nu fiti zgarciti, mai dati banii si pe carti, nu doar pe tigari si femei, damn it ! )

Incep prima data cu o atentionare ” Lectiile de seductie isi vor atinge scopul doar in masura in care vei trece mai intai printr-un proces de autoseductie.” si ” Seductia nu are doar o finalitate sexuala.”

Adica, poate am uitat sa mentionez, este vorba despre autocunoastere, autostima si lucruri dintr-astea. Daca te asteptai sa gasesti un ghid despre “cum sa-ti aduci partenerul in pat, ori pe culmile extazului”, sorry.

“Aceasta este invitatia Lectiilor de seductie. O oportunitate pentru a creste mai intai ca persoana – femeie sau barbat – si, mai apoi, fara indoiala, pentru a creste in cuplu, pentru consolidarea relatiei si, mai ales, pentru o mai buna comunicare.”

La prima lectie, invatam(daca vrei) ca “persoanele cu cea mai mare autostima sunt cele care accepta cu mai multa libertate ca sunt vulnerabile”.

Si ce mi-a placut mult, si chiar mi-am pus si eu recent intrebarea asta ” Ei (mass-media)  ne dau impresia ca pe plaja nu putem intalni pe nimeni gras, nimeni urat, nimeni palid, nimeni bolnav”. Deci, daca nu esti perfect din punct de vedere fizic, nu ai ce cauta la mare. Cel putin eu cu impresia asta am crescut, avand in vedere ca toata lumea comenteaza, barfeste, rade pe la spate, acuza si asa mai departe. Ca si cum, tu te duci la mare ca pe podium, ca un produs care trebuie scos pe piata la vanzare si daca nu te incadrezi normelor de frumusete, arunca cu gunoi in tine si te trimit acasa. In fine…

Si ca tot se apropie cu pasi repezi… “Dupa parerea mea si dupa studiile realizate, perechile care cred cel mai mult in aceasta sarbatoare sunt cele care au un conflict inconstient si simt aceasta zi ca pe un colac de salvare, un prilej sa se reintalneasca si sa cantareasca daca mai sunt sau nu indragostiti.” Despre ce poate fi vorba daca nu despre Valentine’s Day …

Apoi, ni se impart femeile in doua categorii: femeia buna si cea rea. Bineinteles ca dupa primele descrieri m-am auto-incadrat in categoria “femeii bune”, dar mai apoi.. am facut un pas mic si spre cea  “rea” (incerc sa fiu sincera) , ajungand astfel spre  “femeie completa, care are grija de ea insasi, responsabila, independenta, capabila de a-si satisface propriile necesitati si care nu asteapta sa vina celalalt sa o faca fericita. Ea este protagonista propriei vieti.”

Iar aici imi amintisem o intamplare de saptamana trecuta. Venise un agent exact in timp ce incercam sa desfac bratara unui ceas abia cumparat. Vazand ca nu pot, l-am rugat sa ma ajute. Iar ca un tanar galant ce este, s-a oferit sa-mi puna el ceasul pe mana :

     – Ti-a facut prietenul cadou?  ma-ntreaba, evitand totusi sa ma priveasca in ochi.

– Nu, pentru ca nu detin asa ceva. Eu mi l-am facut cadou.

–  Ti l-ai cumparat singura? De ce?

– Pentru ca pot, i-am raspuns sec.

Pai da’ nu ?

Reluand, trebuie sa intelegem cat se poate de bine ca aici e vorba de autocunoastere si acceptare a ceea ce suntem. Doar asa poti intelege si accepta “lectiile”.  “Indiferent de motivul pentru care nu esti de acord, e important sa intelegi ca orice fel de corp, cu orice forme, greutate sau configuratie, este capabil sa seduca si sa fie sedus. Asa cum esti, poti fi iubit de altul sau ai putea fi.”

“Seductia […] este un proces care incepe din interior, odata cu grija de propria persoana, abia dupa aceea, numai dupa aceea, va fi orientata asupra celuilalt”.

“Vreau sa specific ca a fi fericit din punct de vedere individual se aplica doar conceptului de autostima, pentru ca, in realitate, adevarata fericire intotdeauna se va regasi in daruirea care are ca destinatar alta persoana.” Deci asta a fost ca o palma peste fata in momentele in care ma trezesc spunand “sunt fericita si de una singura!” Yeah, asa e cand te minti de unul singur.

“Nu conteaza caracteristicile fizice, daca suntem grasi ori slabi, daca avem parul des sau mai rar ori daca incercam sa ne asemanam modelelor pe care societatea ni le vinde ca <frumoase>. Aprecierea este atat de particularizata, de privata, incat sentimentele pe care Celalalt ni le provoaca sunt aproape magice.”

Lectia nr. 7 poate fi preferata barbatilor, “Indrazneste sa te joci” . Da, acel gen de jocuri si nu numai. “<Femeia buna> nu s-a jucat niciodata, mai ales in relatiile intime. In schimb, jocul este specialitatea <femeii rele>. De aici prejudecata de a crede ca jocul in intimitate este asociat cu libertinajul sexual si ca are conotatii negative, fapt care inhiba pe oricine ar incerca sa-l practice.”

“[…] FEMEILE EXERCITA PUTEREA SI MANIPULEAZA PRIN SEX, IN TIMP CE BARBATII O FAC PRIN INTERMEDIUL BANILOR”lectii-de-seductie_1_fullsize

Pana in punctul acesta, am luat totul in gluma, in joaca, apoi m-am simtit smulsa din pat si parca aruncata in trecut ” Tinde sa fie ranchiunoasa: tine minte tot ce i-a facut partenerul si, chiar daca insista ca l-a iertat, ii reproseaza acelasi lucru inca o data si inca o data”. Astea fiind spuse despre femeia “supusa”, in lectia nr. 9. Brusc mi-au trecut prin fata ochilor toate momentele pe care le-am trait si retrait in subconstient luni de-a randul.

Dar, in mare parte o sa tin minte doar doua idei din toata cartea :

” in viata, doua sunt motoarele care ne pun in miscare: dragostea si frica”

“E foarte clar ca cel mai bun prieten se afla in noi insine, ca trebuie sa invatam a ne iubi, a ne stimula, a ne ingriji si a ne consola. Mai intai pe noi insine, iar atunci cand va fi edificata deja imaginea unui partener intern, va fi mai usor de configurat un partener extern intr-o maniera sanatoasa si pozitiva.”

Si in loc de incheiere, voi cita pentru ultima data:

“Barbatii trebuie sa invete ca galanteria si cavalerismul nu au nimic de-a face cu macismul. Ca un barbat care isi exprima sentimentele va fi intotdeauna mai apreciat decat cel care isi expune masculinitatea ca pe un semn de aroganta si de agresivitate.”

https://m.youtube.com/watch?v=j-dyzyr2uIU

Leave a Reply

