(Încă o) moldoveancă la capitală .

” – Uite aici stăteam de pază, acolo aveam camera, în colț, acolo… Doamne, mi se strânge carnea pe mine când îmi amintesc.”

Duminică. Caniculă. Obligat-forțat ne-a scos din casă și nu știu cum, eu fiind prea ocupată să citesc “Plânsul lui Nietzsche”, n-am băgat de seamă când am ajuns în fața unității lui.

Probabil în urmă cu 30 de ani, era un domeniu impunător. Acum, ruine.

Vorbește cu atâta drag și patos… Mă bucur că a avut o viață înainte.

Uneori n-aș zice.

Granițele libertății mele au fost mereu legate de el.

Overprotected.

Parcă nici acum nu realizez că numai în urmă cu câteva zile, mă plimbam pe străzile Bucureștiului, pe aleile din Herăstrău…

– Săptămâna viitoare avem training la București, trebuie să vii!

– Sigur! mă trezesc spunând.

Uneori uit -ori mă fac că uit-, “atâta timp cât trăiești în casa mea…”. Mă mir cum de nu fac cerere în prealabil.

But this time…

Priveam pe geam câmpurile pîrjolite de soare și încă nu realizam cât de ușor a fost să plec. Nu tu întrebări, chestionar, nimic. Doar “să îmi aduci ceva” și “ia, să ai de cheltuială.”

Pă bune?!

De ce nu a putut fi mereu atât de simplu?

Ori totul i se datorează lui?

– Nu ai mai fost niciodată la București? Glumești, nu?

Nuu, atunci când nu știu ceva, recunosc; nu are rost să mint.

Voluntari, nimic impresionant. Pipera, câteva case mișto. Lipsă fonduri suficiente.

Ne oprim la semafor, iar în mașina din dreapta e o tipă. Cred. Tanti? Oglinda i-a dat cu eroare azi. Își aprinde o țigară și se uită la mine. Nu prea grozav, așa că înțeleg mesajul și îmi îndrept privirea înainte.

Să-mi fie cu învățătură de minte, de acum mă uit doar după tipi.

Studiem piața. Pură cercetare, nimic altceva.

Prima oprire. Herăstrău. Frumos, dar nu aș da Copoul pentru nimic în lume.

Mi-a plăcut să văd bătrâni, tineri ce se relaxau la umbra copacilor citind. Liniște, răcoare, lectură.

Love it.

Nu am putut să nu observ un mic șarpe de apă și un șobolan. Nu că ar conta. Fac și ei parte din fauna parcului. Dar i-am văzut. Și sper să nu îi revăd.

Am mers la seminar. Training. Something.

Mersesem cu gândul că voi participa la ceva cu dezvoltare personală.

Yeah, not.

World Ventures. E o aplicație super tare, pentru cei pasionați de travel și dream trip-uri. You have to check it out.

Dar, problema mea e cam așa. Când îți știu/citesc adevărata intenție, not a chance, mister…

Exact ca atunci când știi că un tip vrea să te agațe. ‘ the fuck is wrong with you?

Așa și aici. De vreme ce știu că vrei să îmi “vinzi” ceva, hmm, slabe șanse. Totul sună bine și frumos. Prima dată. A doua. A treia?

Dar când pentru a șasea oară ți se explică aceeași idee, apoi și Marc Accetta îți repetă, dar în engleză… iar ție îți e sete, foame și îți e amorțit fiecare mușchi al feselor…și apoi, ultima picătură “vă rog conectați încărcătorul”, bitch, I can take no more! I’m out!!

Regret că nu am avut ocazia să mă întâlnesc cu Oana.

But I saw Vic. Și m-a plimbat puțin prin Centrul Vechi, să vadă și ochiul meu ce se petrece acolo.

Sufocant. Prea multe terase, mese, combinații de stiluri și muzică pe o alee micuță.

Multe dudui super gătite. Fiind doar marți, după 24.

Dar ce știu eu…

Apoi am fost la un local super drăguț, Linea Rooftop-Closer to the Moon. Unde mi-a luat puțin timp să îmi dau seama dacă vreau Prosecco sau o limonadã cu mentă. Am ales limonada, deși îi întinsesem barmanului banii de Prosecco.

Ah, grea decizie..

După vreo oră de depanat amintiri și alte momente amuzante, cam era timpul și de mers acasă.

Unfortunately.

Pot spune că îmi place Bucureștiul.

Noaptea.

 

 

P.S. Cea mai frumoasă surpriză a fost atunci când Vic m-a felicitat pentru schimbare. După un an în care nu am mai apucat să ne vedem, el zice că se observă o schimbare mare la mine – cu accent pe Mare !! d’oh -. Iar asta nu a facut decat sa ma bucure enorm. S-a nimerit fix într-o perioadă confuză. Iar acum mă simt și mai motivată să merg înainte.

2 Comments Add yours

  1. Georgi says:

    Da’ la Cluj cand vii? It’s not fancy or anything, but we can be fun too :))

    1. wildrosec says:

      :)) e în plan și Clujul. 💚

Leave a Reply

